Obchodní podmínky

pro poskytování služeb BOZP 


1. Úvodní ustanovení

1.1 Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti mezi poskytovatelem služeb (dále jen "Poskytovatel") a klientem (dále jen "Objednatel") při poskytování odborných služeb v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a souvisejících činností.

1.2 Poskytovatelem je: Radim Kulhánek, IČO: 234  09  371, se sídlem: Vodárenská 1597, 735 41 Petřvald, zapsán v živnostenském rejstříku jako OSVČ, kontaktní e-mail: info@rk-bozp.cz

1.3 Objednatel může být fyzická nebo právnická osoba.

1.4. Pojmy "smlouva o dílo" a "smlouva o poskytování služeb" mají význam dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

1.5. Pojem "služby" označuje veškeré činnosti Poskytovatele poskytované dle těchto podmínek – zejména školení, poradenství, kontrolní činnost a jiné odborné úkony, které nejsou samostatným dílem.

1.6. Pojem "dílo" označuje výstupy s konkrétně vymezeným obsahem, formou a rozsahem, které jsou výsledkem samostatného zadání Objednatele – např. tvorbu dokumentace BOZP, kategorizaci prací, analýzu rizik, vypracování řádů a postupů. 

2. Předmět smluvního vztahu

2.1 Služby jsou poskytovány pouze na základě závazné objednávky, potvrzené nabídky nebo uzavřené smlouvy. Smluvní vztah může vzniknout také prostřednictvím elektronické komunikace (např. e-mail, datová schránka), pokud je z okolností zřejmá vůle smlouvu uzavřít. Poskytování služeb je podmíněno připsáním platby dle vystavené faktury (zálohové nebo finální) na účet Poskytovatele.

2.2 Předmětem smlouvy mohou být jednorázové i dlouhodobé služby, např. tvorba dokumentace, kategorizace prací, školení, poradenství, kontrolní činnost, zajištění systému BOZP nebo paušální spolupráce.

2.3 Rozsah a podmínky služby jsou vždy specifikovány v nabídce nebo v příloze smlouvy, případně ve faktuře.

3. Ceny a platební podmínky

3.1 Ceny uvedené v ceníku na webových stránkách www.rk-bozp.cz (zejména v sekcích "Komplexní zajištění BOZP" a "Měsíční paušál BOZP") jsou orientační. Konečná cena bude vždy stanovena v konkrétní cenové nabídce, smlouvě nebo faktuře a může se lišit v závislosti na rozsahu zakázky, počtu zaměstnanců, míře rizikovosti provozu nebo dalších individuálních podmínkách.

3.2 Pokud klient nesouhlasí s navrženou konečnou cenou, není povinen nabídku akceptovat a smluvní vztah nevzniká.

3.3 Poskytovatel není plátcem DPH.

3.4 Objednatel se zavazuje zaplatit vystavenou fakturu do lhůty splatnosti uvedené na dokladu.

3.5 V případě prodlení s platbou je Poskytovatel oprávněn účtovat úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení.

3.6 V případě prodlení delšího než 5 kalendářních dnů je Poskytovatel oprávněn účtovat smluvní pokutu ve výši 500 Kč za každou objednanou službu, v rámci které Objednatel nesplní povinnost uhradit cenu řádně a včas.

3.7 Za každou písemnou upomínku (např. e-mail, doporučený dopis, zpráva datové schránky) je Poskytovatel oprávněn účtovat administrativní poplatek ve výši 100 Kč.

4. Dodací podmínky a součinnost

4.1 Objednatel se zavazuje poskytovat Poskytovateli součinnost nezbytnou pro řádné a včasné splnění služby (např. přístup k provozním údajům, seznam zaměstnanců, platné interní dokumenty apod.).

4.2 Termín dodání služeb se počítá od okamžiku přijetí platby (u jednorázových služeb) nebo od podepsání smlouvy (u paušálních služeb), pokud není domluveno jinak.

4.3 Poskytovatel nenese odpovědnost za zpoždění způsobené nedodáním podkladů ze strany Objednatele.

5. Reklamace a odpovědnost

5.1 Objednatel je povinen zkontrolovat dodané výstupy bez zbytečného odkladu a nejpozději do 7 dnů oznámit případné vady.

5.2 Poskytovatel se zavazuje opravit uznané vady v přiměřené lhůtě.

5.3 Poskytovatel nenese odpovědnost za škody vzniklé v důsledku nesprávného užívání služeb, nesprávného zacházení s dokumentací nebo neplnění povinností Objednatelem.

5.4 Odpovědnost Poskytovatele za případnou škodu je omezena maximálně do výše uhrazené ceny za příslušnou službu.

6. Ukončení smluvního vztahu

6.1 Paušální smlouvu může každá strana vypovědět s jednoměsíční výpovědní lhůtou, pokud není smluvně sjednáno jinak.

6.2. Smlouvu o poskytování služeb nebo smlouvu o dílo lze ukončit dohodou stran nebo v případech stanovených zákonem (např. při podstatném porušení povinností jednou ze stran). 

6.3 V případě porušení povinností jedné ze stran může druhá strana smlouvu vypovědět okamžitě.

7. Ochrana osobních údajů

7.1 Poskytovatel zpracovává osobní údaje v souladu s platnými právními předpisy (GDPR).

7.2 Údaje jsou zpracovávány pouze pro účely realizace smlouvy a nejsou předávány třetím stranám bez souhlasu Objednatele.

7.3 Podrobnosti o ochraně osobních údajů jsou uvedeny v samostatném dokumentu "Zásady zpracování osobních údajů".

8. Práva k výstupům

8.1. Všechny výstupy vytvořené Poskytovatelem (např. dokumentace BOZP, školící materiály apod.) jsou chráněny autorským právem.

8.2. Objednatel je oprávněn používat výstupy výhradně pro vlastní potřebu v rámci své firmy. Není oprávněn je šířit, upravovat nebo poskytovat třetím osobám bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele. Výstupy mohou být označeny identifikačními údaji Poskytovatele (např. jménem, logem, hlavičkou), a jejich odstranění nebo úprava se považuje za porušení těchto obchodních podmínek.

8.3. V případě porušení tohoto ustanovení je Poskytovatel oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 10 000 Kč za každý jednotlivý případ neoprávněného použití, šíření nebo úpravy výstupu, aniž by tím bylo dotčeno právo na náhradu případné škody.

9. Vyšší moc

9.1. Žádná ze smluvních stran nenese odpovědnost za nesplnění svých povinností, pokud k tomu dojde v důsledku okolností vyšší moci, jako jsou mimořádné události, živelná pohroma, epidemie, zásahy státní moci apod.

9.2. V případě vzniku vyšší moci je strana povinna neprodleně informovat druhou stranu a navrhnout náhradní řešení.

10. Odeslání poptávkového formuláře a vznik smluvního vztahu

10.1. Vyplněním a odesláním kontaktního formuláře na webových stránkách www.rk-bozp.cz klient potvrzuje, že se seznámil s aktuálním zněním těchto obchodních podmínek a zásad zpracování osobních údajů, a že s nimi souhlasí.

10.2. Odesláním formuláře nevzniká mezi Poskytovatelem a klientem smluvní vztah. Jedná se pouze o nezávaznou poptávku služeb, na jejímž základě může být klientovi zaslána cenová nabídka, návrh smlouvy, nebo obojí. Smluvní vztah vzniká až na základě výslovného přijetí nabídky (např. prostřednictvím e-mailu), podpisu smlouvy, nebo jiné prokazatelné formy akceptace oběma stranami.

11. Závěrečná ustanovení

11.1 Tyto podmínky jsou platné a účinné od 23. 6. 2025 a jsou dostupné na webových stránkách Poskytovatele. Pro Objednatele jsou závazné od okamžiku, kdy s nimi vysloví souhlas, například při odeslání poptávkového formuláře nebo podpisu smlouvy.

11.2 Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto podmínky jednostranně měnit; změna nabývá účinnosti zveřejněním.

11.3 Veškeré právní vztahy se řídí právem České republiky.

12. Rozhodné právo a příslušnost

12.1. Tyto obchodní podmínky se řídí právním řádem České republiky.

12.2. Veškeré spory vzniklé mezi "Poskytovatelem" a Objednatelem budou řešeny před příslušným soudem dle sídla Poskytovatele, není-li zákonem stanoveno jinak.